Vol. 7 (2020) No. 3
Menedzsmentkontroll módszerek a kreatív szektorban
A tanulmány célja egyrészt szakirodalmi összefoglalást adni a kreatív ágazatban működő cégek menedzsmentkontroll-megközelítéseire vonatkozóan, másrészt kérdő- íves felmérés (N = 283) segítségével megvizsgálni a hazai kreatív szektorban alkalmazott stratégiai és operatív controlling módszereket, a döntéstámogatás szervezeti kereteit, jellemzőit. A cikk az alapfogalmak lehatárolását követően bemutatja a kutatás mód- szertanát és ismerteti a kutatás során tapasztalt összefüggéseket. A kérdőíves felmérést két kutatási kérdés vezérelte: (1)Melyek a kreatív ágazatban működő vállalatok vezetési és irányítási sajátosságai? (2) Melyek a termelési és szolgáltatási szektor azon bevált stratégiai és operatív controlling módszerei, amelyek alkalmazhatók a kreatív szektorban?
Download article in PDF format: