Vol. 3 (2016) No. 2
Lehetőségek és nehézségek a természetes megfigyelésben: Egy óvodai vizsgálat tapasztalatai
A természetes megfigyelés módszerét mutatjuk be egy óvodai kutatás példáján. A jelenleg is folyó vizsgálatsorozat integrált nevelést folytató óvodai csoportokban zajlik, a kutatás fókuszában pedig az interakció-elemzés és a térhasználat áll. Jelen munkánkban elsősorban a kutatási elrendezéssel és az adatfelvétellel kapcsolatos tapasztalatainkat közöljük. Tanulmányunk célja, hogy a természetes megfigyelés módszerének rövid bemutatása után kitérjünk azokra az előnyökre, hátrányokra, lehetséges alkalmazási módokra, amelyekkel kutatásunk során találkoztunk. Olyan praktikus segédanyagokat, példákat (táblázatokat, ábrákat) is közlünk, amelyek segíthetik a kutatás szervezését, illetve kitérünk azoknak a nehézségeknek a bemutatására is, amelyeket az összefoglaló kutatásmódszertani tanulmányok nem említenek.
Download article in PDF format: