Vol. 4 (2017) No. 4

A digitális hype-on túl – a 21. századi tanár digitális eszköztára

A pedagógia elméletének és gyakorlatának alkalmazkodnia kell az elmúlt évtizedekben végbement változásokhoz. Az iskolán kívüli tudásszerzés felértékelődött, és ez digitális eszközökkel oldható meg a leghatékonyabban, ezeket tehát célszerű integrálni az oktatásba. Német nyelvet tanuló hallgatók körében végzett, kvalitatív és kvantitatív mérőeszközöket használó kutatásunkban úgy találtuk, hogy az IKT aktivitási mutató szignifikánsan meghatározza az IKT-eszközöket használó fejlesztések sikerét. A tanulási folyamat során kreatív céllal IKT-eszközt használva, a tanulókkal együttműködve, közösen létrehozott produktumok és a mobil eszközök szintén szignifikánsan fejlesztik a nyelvi készségeket. Tanulmányunk végén eredményeink alapján konkrét ajánlásokat fogalmazunk meg a digitális eszközök tanítási gyakorlatba történő sikeres integrálására.


Download article in PDF format:

Download in PDF format