Vol. 5 (2018) No. 3
Családi vállalatok: regionális beágyazódás és nemzetköziesedés
A tanulmány témája a regionális beágyazódás és nemzetköziesedés és az ezekkel kapcsolatos dilemmák vizsgálata hazai családi vállalkozások körében. A kutatás célja a dilemmák azonosítása, a regionális beágyazódás értelmezésének feltárása és a jó példák bemutatása, így tudományos segítséggel hozzájárulni a gazdasági és társadalmi szempontból kiemelten jelentős családi vállalkozások régióhoz és nemzetközi piachoz való sikeres kapcsolódásához. Az alkalmazott módszer műhelykonferencia, amelynek a keretében szervezett két world café beszélgetés során bontakozott ki a kutatási kérdésekre adható válaszok sora. A mintát hazai, többségében Győrhöz kapcsolódó családi vállalkozás alapítója és utóda adta. A kutatás eredményeképp kialakultak azok a mintázatok, amelyek egyrészt a régióhoz való kötődést, másrészt a nemzetközi piacon való jelenlétet, továbbá a nemzetközi munkaerő alkalmazása mellett vagy ellene ható tényezőket és a mindezek kapcsán felmerülő dilemmákat és megoldásokat tartalmazzák. Az eredmények vonatkoznak egyrészt a beágyazódás értelmezésére, megnyilvánulási formáira, motivációira, másrészt a nemzetközi piacra lépés hajtóerőire és akadályaira, és mindebben a különböző generációk szerepére a vizsgált családi vállalatok vonatkozásában.
Download article in PDF format: